Jump to content

Photo

FilmPrat - Diskusjon

• Logg inn for å svare
318 svar på dette emnet

#1 Thunderspear

Thunderspear
    • LocationLarvik
  • 980 posts

Postet 09 juni 2013 - 05:39

Akkurat det emne sier, generell babbel ang filmer. 

Er det noe du har sett som du vil dele? Flott for det kan vi gjøre her!

Her snakker vi film:  

Posted Image

- End of transmission 

May the force be with you

Always

#2 Thunderspear

Thunderspear
    • LocationLarvik
  • 980 posts

Postet 09 juni 2013 - 05:46

Titta imellom filmer på HBO Nordic, "snublet" over en veldig rar en som heter "Lesbian Vampire Killers".

"Fletch har fått sparken fra jobben, Jimmy har blitt dumpet av kjæresten. De to mislykkede kompisene bestemmer seg for å dra på camping for å glemme sine sorger, men ting går ikke helt etter planen."

Var bare en merkelig film, dårlig men likevel bra. Hellige dykker det var noen knask jenter i den filmen! Ganske bra søndags film.

- End of transmission 

Always

#3 Mar

Mar
  • 382 posts

Postet 09 juni 2013 - 10:20

Så nettopp Studio Ghibli's "Ponyo".. Startet akkurat like kipt som jeg så for meg etter å ha sett traileren, men den utviklet seg faktisk fort til å bli en ordentlig søt og magisk film ^^, Verdt å se.

(Legger inn engelsk Trailer, men de fleste Studio Ghibli filmer bør ses på Japansk)

Posted Image

#4 Wacome

Wacome
  • 74 posts

Postet 09 juni 2013 - 10:36

Alle filmene til Ghibli er jo elsk  :wub:

• Mar likes this
This is my signature. There are many like it, but this one is mine!

#5 LindaChanett

LindaChanett
  • 34 posts

Postet 09 juni 2013 - 10:44

vi så Star Trek into darkness på kino for en stund siden, det er en need-to-see film :)

#6 Wacome

Wacome
  • 74 posts

Postet 09 juni 2013 - 10:53

God film det. Ble også positivt overrasket over 3D versjonen. De har gjort ett godt stykke arbeid med å konvertere den.

#7 Daudun

Daudun
  • 77 posts

Postet 10 juni 2013 - 07:04

Har sett Grave of the Fireflies, Spirited Away og My Neighbor Totoro av Ghibli. Likte alle - de er så uendelig mye bedre enn det glattpolerte, nye fra Disney - men sistnevnte er favoritten. Har sett den flere ganger nå og den blir kulere for hver gang. Utrolig mange fiffige detaljer. Enig i at japansk er et must.

Tar forresten gjerne i mot tips på flere gode, litt alternative tegne-/animasjonsfilmer. Har sett alt for få.

#8 Mar

Mar
  • 382 posts

Postet 10 juni 2013 - 10:10

Tar forresten gjerne i mot tips på flere gode, litt alternative tegne-/animasjonsfilmer. Har sett alt for få.

Er på samme nivået som deg når det gjelder Studio Ghibli så er ikke mye jeg kan anbefale, Men "Nausiaä of the valley of the wind" var den første jeg så, og den likte jeg veldig godt.. Den er dog litt mer voksen enn de andre jeg har sett fra Ghibli.Ellers likte jeg "The Girl Who Leaped Through Time"... "Summer Wars" var litt rar, men den er 50% feelgood film, og hvem kan vel si nei til feelgood-anime ^^,

Favoritten er "Evangelion 2.22", 1.11 var litt kjip men den MÅ ses først.. Men den jo noen øyeblikk den også så.

(Nausicä GWLTT | SW | 1.11 | 2.22)

Posted Image

#9 Wacome

Wacome
  • 74 posts

Postet 10 juni 2013 - 10:53

"Nausiaä of the valley of the wind" 

"The Girl Who Leaped Through Time"

Kan anbefale disse to. The Girl Who leaped Through Time er en liten feel-good film.

En annen voksen film i fra Ghibli er Princess Mononoke, om man ikke har sett den.

Min favoritt amine er en liten si-fi kortfilm ved navnet Voices of a Distant Star.

------------------------------

Hadde et gjensyn med The Breakfast Club i går. Holder seg like bra enda.

#10 Vicious

Vicious
  • 1086 posts

Postet 11 juni 2013 - 01:31

Kan anbefale disse to. The Girl Who leaped Through Time er en liten feel-good film.

En annen voksen film i fra Ghibli er Princess Mononoke, om man ikke har sett den.

Min favoritt amine er en liten si-fi kortfilm ved navnet Voices of a Distant Star.

------------------------------

Hadde et gjensyn med The Breakfast Club i går. Holder seg like bra enda.

Voices of a Distant Star ja..fin kortfilm det ja! Ellers er jeg enig i med resten av nevnte filmer her!

#11 Wacome

Wacome
  • 74 posts

Postet 11 juni 2013 - 08:39

#12 oblivirator

oblivirator
  • 115 posts

Postet 11 juni 2013 - 08:55

æ må gå og bytte bokser

#13 Vicious

Vicious
  • 1086 posts

Postet 11 juni 2013 - 10:36

Off..så morro det blir å se den filmen ja :)

#14 SkyMarshall

SkyMarshall
    • LocationSande i Vestfold
  • 1982 posts

Postet 12 juni 2013 - 11:36

Så nettopp

Oz the great and Powerful

.... for en elendig film. Green-screen 3D tegnefilm surr. Waste of time <_<

Posted Image

#15 Mar

Mar
  • 382 posts

Postet 12 juni 2013 - 11:42

Så nettopp

Oz the great and Powerful

.... for en elendig film. Green-screen 3D tegnefilm surr. Waste of time <_<

Now I am sad :(

Posted Image

#16 Walts

Walts
  • 259 posts

Postet 14 juni 2013 - 12:15

Haha likte den filmen jeg! Kan kanskje ha noe med at jeg liker de fleste skuespillerne som var med men den var veldig underholdene.

"Life before Death.

Strength before Weakness.

Journey before Destination.”

―Brandon Sanderson, The Way of Kings

#17 SkyMarshall

SkyMarshall
    • LocationSande i Vestfold
  • 1982 posts

Postet 14 juni 2013 - 04:17

Haha likte den filmen jeg! Kan kanskje ha noe med at jeg liker de fleste skuespillerne som var med men den var veldig underholdene.

Etter du sa dette måtte jeg gå å sjekke reviews. Ligger på 40 på Metacritic. Ikke mye positivt å høre der. Men noen positive var det. Skal sies at dama kjempet desperat for å like den videre etter at jeg ga opp, men det endte med at hun hatet den også. Men smak og behag.Orginalen har btw 100 i score. Kanskje se den isteden :)

Posted Image

#18 Walts

Walts
  • 259 posts

Postet 14 juni 2013 - 07:39

Skal sies at jeg er veldig lite kresen på filmer så lenge det er riktig sjanger.

"Life before Death.

Strength before Weakness.

Journey before Destination.”

―Brandon Sanderson, The Way of Kings

#19 Thunderspear

Thunderspear
    • LocationLarvik
  • 980 posts

Postet 14 juni 2013 - 12:33

The Room nylig. Kjent som en av de dårligste filmene i eksistens. Tommy Wiseau har en helt unik måte å spille på, horribelt. Første del av filmen har han dubbet seg selv. Veldig lite som gir mening i denne filmen, feks folk som sier at de er syke men blir aldri nevnt igjen. Karakterer som plutselig dukker opp og er viktige. 

At denne filmen er ifra 2003 gir heller ikke mening, hvis det hadde vært maks 1991 hadde det gitt mening.

- End of transmission 

Always

#20 NerdRage

NerdRage
  • 608 posts

Postet 16 juni 2013 - 05:11

Åhåhåhåhå... Faen så deilig det er med slike filmer på kino. Hjernedød slowmo eyecandyaction!

0 nostalgikere leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere