Jump to content

Photo

Hvilke bøker leser du om dagen?

• Logg inn for å svare
42 svar på dette emnet

#1 Walts

Walts
  • 259 posts

Postet 13 juni 2013 - 10:17

Her kan vi snakke litt om hvilke bøker vi leser har lest eller har planer om å lese, eventuelt om du er av de som kun hører på lydbøker kan du få lov til å snakke om de også.

Tenkte også man kunne dele sin Goodreads konto om folk har det, ganske så god side om interessen for bøker er der. Legger iallefall ut min egen å oppdatere andre sin om de legger inn også.

Goodreads Konto:

Walts: http://www.goodreads.../16218496-walts

"Life before Death.

Strength before Weakness.

Journey before Destination.”

―Brandon Sanderson, The Way of Kings

#2 Walts

Walts
  • 259 posts

Postet 13 juni 2013 - 10:24

Får starte jeg da, ble akkurat ferdig med Game of Thrones etter en lenger periode.

Ble litt lang bok etterhvert siden jeg har sett det som er av tv-serien men forsatt en veldig god bok.

Hørte da på denne på lydbok med Roy Dotrice som narrator, han gjorde en meget god jobb men lurer på om det var noe snodig med kvalitet på min versjon siden de 3 første delene var av ganske dårlig kvalitet å gjore det litt vanskeligere å komme igjennom men del 4 av boken virket som var spilt inn på mye bedre utstyr.

Alt i alt en veldig god bok som anbefales, gir boken 4 av 5 stjerner.

Startet også på en helt ny bok i går, første bok i Amber Chronicles, Nine Princes in Amber.

Ganske korte bøker så er allerede snart ferdig med første bok, men til nå liker jeg boken veldig godt.

Serien er av 10 bøker, hører også denne på lydbok med Alessandro Julani som narrator.

De siste 5 bøkene er narrated av Wil Wheaton som var grunnen til at jeg fant serien.

"Life before Death.

#3 SkyMarshall

SkyMarshall
    • LocationSande i Vestfold
  • 1982 posts

Postet 14 juni 2013 - 04:14

Roy Dotrice er en fantastisk narrator. Han var ene og alene grunnen til at jeg kom meg gjennom GoT. Skal sjekke ut de du nevner her btw.

Posted Image

#4 Jalapenos

Jalapenos
  • 174 posts

Postet 14 juni 2013 - 01:13

Har faktisk begynnt å lese biografien om Steve Jobs.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine!

#5 SkyMarshall

SkyMarshall
  • 1982 posts

Postet 14 juni 2013 - 01:34

Den har jeg lest. Den er bra.

Posted Image

#6 Jalapenos

Jalapenos
  • 174 posts

Postet 14 juni 2013 - 07:53

Så langt er den veldig bra.

#7 Daudun

Daudun
  • 77 posts

Postet 14 juni 2013 - 08:21

Ble akkurat ferdig med dystopiske "Vidunderlige Nye Verden" av Aldous Huxley. Finurlig bok.

#8 Zlatzman

Zlatzman
    • LocationOslo
  • 218 posts

Postet 15 juni 2013 - 12:00

Brave New World er et litterært høydepunkt igrunn.

Selv er jeg nettopp ferdig med "Flow My Tears, the Policeman Said" av Philip K. Dick. Helt all right, men vil anbefale å starte med noe annet av Dick i stedet for. "Do Androids Dream of Electric Sheep" og "Ubik" er to av dem.

Kan også anbefale "Cyberstorm" av Matthew Mather. En skikkelig kriseroman komplett med nedbryting av samfunnet og det som hører til.

"The Long Dark Tea Time of the Soul" ble nettopp påbegynt. Har definitivt Douglas Adams' karakteristiske skrivemåte, men ser ikke ut som om den når helt opp til "HHGttG".

#9 Walts

Walts
  • 259 posts

Postet 21 juni 2013 - 11:19

Gjorde meg ferdig med Nine Princes in Amber tidligere i uken og er nå på andre bok i serien The Guns of Avalon.

Hele serien ser ut til å sette som klister sammen så kunne like gjerne vært 1 bok istedenfor 10 men veldig underholdene.

Kaster meg nok over på bok 3 allerede i dag.

"Life before Death.

#10 NerdRage

NerdRage
  • 608 posts

Postet 27 juni 2013 - 12:29

Er halveis i Dan Browns "Inferno". Elsker den så langt. Dantes Inferno er tema i boka, så jeg viste jeg ikke ville bli skuffet.

#11 saivak

saivak
  • 5 posts

Postet 18 juli 2013 - 08:51

Har bestillt og venter på "Mistborn" og "Night's Dawn" trilogiene. Fikk høre at de var veldig gode, 

"Night's Dawn" er visst noe nært "A song of Ice and Fire", bare satt i science fiction. 

Så jeg håper det er noe som vil rive meg med like kraftig som Asoiaf/GoT gjorde, bare dritt å vente på posten når man bor så langt nord. 

#12 Walts

Walts
  • 259 posts

Postet 19 juli 2013 - 04:26

Har bestillt og venter på "Mistborn" og "Night's Dawn" trilogiene. Fikk høre at de var veldig gode, 

"Night's Dawn" er visst noe nært "A song of Ice and Fire", bare satt i science fiction. 

Så jeg håper det er noe som vil rive meg med like kraftig som Asoiaf/GoT gjorde, bare dritt å vente på posten når man bor så langt nord. 

Gled deg til Mistborn, alle 4. bøkene er fantastiske. Gleder meg til neste bok.

Løsning på å slippe å vente på bøker, kjøp digitalt ;) å lese på en kindle f.eks er genialt.

Nå er jeg selv på bok 6. i Chronicles of Amber serien som da er starten på nesten del av bøkene, følger ny hovedperson og ny narrator (Wil Wheaton). 

Til nå så er jeg ikke like glad i den boken som de 5. første, litt fordi når Wil Wheaton leser så har han kun en stemme, liker narrator's som bruker flere stemmer. 

"Life before Death.

#13 NerdRage

NerdRage
  • 608 posts

Postet 19 juli 2013 - 05:34

Holder på med nylanseringen av Stephen King's The Stand. Maaaasse ekstramateriale :DPaul Michael og Grover Gardner er 2 gode narrators.

#14 Thunderspear

Thunderspear
    • LocationLarvik
  • 980 posts

Postet 22 juli 2013 - 01:25

Har endelig fått "rota" meg til å starte på Star Wars, Heir to the Empire takket være Kentendo! :D Blir farlig sugd inn i den boka.

- End of transmission 

May the force be with you

Always

#15 SkyMarshall

SkyMarshall
  • 1982 posts

Postet 22 juli 2013 - 01:30

Jeg har faktisk ALLE Star Wars bøkene. Mye takket være at jeg overtok samlinga til Zlatzman en gang i tiden. Kan ikke skryte på meg å ha lest alle enda vel og merke.But one day ... One day.

Posted Image

#16 Thunderspear

Thunderspear
    • LocationLarvik
  • 980 posts

Postet 22 juli 2013 - 02:27

Thrawn trilogien virker knall så langt ihvertfall! :D

- End of transmission 

Always

#17 SkyMarshall

SkyMarshall
  • 1982 posts

Postet 22 juli 2013 - 06:55

Posted Image

Posted Image

#18 saivak

saivak
  • 5 posts

Postet 22 juli 2013 - 09:08

Løsning på å slippe å vente på bøker, kjøp digitalt ;) å lese på en kindle f.eks er genialt.

Elsker å holde bøkene fysisk i hånda, en kindle ville vært fint. Men er nok litt konservativ på akkurat dette området. 

Har forsåvidt og lest første boken i mistborn, likte serien. God karakterutvikling fra hovedpersonen, og heldigvis blir jeg å starte på bok 2 når jeg skal legge meg. 

Om det er en bokserie jeg kan anbefale til folk så er det Dresden Files av Jim Butcher, veldig lettleselige bøker og uhyre bra historie. Handler om en Wizard i chicago som også er en privatdetektiv. Krimfantasy kan det vel kalles. Veldig veldig bra, anbefales sterkt. 

#19 Thunderspear

Thunderspear
    • LocationLarvik
  • 980 posts

Postet 23 juli 2013 - 01:44

Posted Image

Posted Image

- End of transmission 

Always

#20 Zlatzman

Zlatzman
    • LocationOslo
  • 218 posts

Postet 23 juli 2013 - 09:43

Har hatt mange timer kos med de der gitt! :D

0 nostalgikere leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere